Cum să crească prețurile un cofetar?
Cum să majoreze prețul un cofetar?
Ne ocupăm de o problemă atât de tremurătoare, cum ar fi creșterea costurilor și vă oferim câteva sfaturi despre cum să creșteți fără durere asupra serviciilor dumneavoastră.
Viața devine din ce în ce mai scumpă în fiecare zi - prețul a tot crește: stocurile, alimentele și, bineînțeles, facturile la utilități tind doar să crească.
Și, în principiu, la urma urmei, mai ales după ce ți-ai construit o bază de clienți și ți-ai ocupat nișa, vrei să câștigi mai mult decât a fost prevăzut la început. Dar dintr-un motiv oarecare, cu toții nu îndrăznești cumva să ridici prețurile - este incomod și înfricoșător - ce se întâmplă dacă clienții merg la altul?
În primul rând, trebuie să înțelegeți prețul produselor dvs. și nu ar trebui să fie considerat doar „medie pe piață”. Încă o dată, trebuie să înțelegeți în ce constă prețul dvs.!☝ Acest lucru vă va face mult mai ușor să vă ocupați de problemele legate de creșterile de preț și, bineînțeles, să vă planificați afacerea.
Deci, nu aveți îndoieli cu privire la costul produselor dvs., ați calculat totul, inclusiv inventarul și echipamentele, facturile la electricitate, gazul pentru excursii la magazin, publicitate și, desigur, pregătirea dvs. profesională pe site-ul nostru și trebuie să ridicați cost.
Cum să creșteți prețul mai puțin dureros pentru clienți?
✔ În niciun caz nu ridicați costul în tăcere! Dacă aveți propria bază de clienți permanenți atunci mai devreme sau mai târziu aceștia vor observa aceste modificări de preț și se vor simți înșelați. Avertizează-ți clienții lăsând o mică fereastră de timp pentru cei care doresc să comande la prețul vechi, de preferință 1 lună.
Și negociați întotdeauna prețul! Chiar dacă ți se pare că acest lucru este deja de prisos și crezi că clientul a recunoscut-o deja pe site-ul tău sau în rețelele de socializare, s-ar putea să nu fie așa, așa că e mai bine să te salvezi de situații jenante când cel mai probabil vei fi obligat să faci o reducere.
✔ Explicați clienților creșterea prețului, dar nu vă cereți scuze! Dacă prețul făinii a crescut, nu este vina ta. Ești doar vinovat că folosești cele mai bune ingrediente și nu le înlocuiești cu altele mai ieftine în detrimentul calității.
✔ Scrieți ce beneficii va obține clientul dvs. cu creșterea prețului. De exemplu, ați învățat cum să creați flori de ciocolată, iar acum faceți decorațiuni de ciocolată pe prăjituri, în loc de fursecuri sau decorații cumpărate din magazin - desigur, acest lucru necesită atât timp, cât și bani.
✔ Dacă prețul produsului de bază al dvs. a crescut brusc, asigurați-vă că actualizați și prețul! Și da, puteți crește prețul imediat, cu un produs deja existent achiziționat la prețul vechi - la urma urmei, trebuie să faceți o nouă achiziție pentru comenzile viitoare la un preț nou mai mare!
✔ Dacă simți că prețul pentru client este un factor decisiv, atunci... este trist. Totuși, ce poți face: dacă clientul este nou, atunci poți face o reducere la prima comandă, dar în același timp trebuie să înțelegi clar că poți păstra acest client cu beneficiile tale după, și trebuie doar să „ da-i prima doza” sau această comandă iți va oferi beneficii în viitor.
Pentru clienții permanenți, pentru care creșterea costului îi împiedică să rămână ai tăi, dar nu vrei să-i pierzi, este mai bine să oferi o reducere individuală - astfel nu îi vei pierde, făcându-i și mai plăcuti, indicând poziţia lor de statut.
✔ Găsiți oportunități de a adăuga sau de a crește valoarea percepută produsului dvs. Clienților le va fi greu să se împace cu faptul că acum trebuie să plătească mai mult pentru aceeași comendă, așa că oferiți-le câteva bonusuri pentru a le fi mai ușor să treacă peste asta și să accepte. Este important să anunțați oamenii că primesc ceva mai mult decât înainte.
✔ Dacă procesul de trecere la prețuri noi s-a dovedit a fi prea dureros pentru clienții dvs., atunci vă puteți gândi la diferite produse la prețuri diferite sau la diferite opțiuni suplimentare la comanda de bază. Decor cu fructe de pădure proaspete, decor de ciocolată, macaroane pentru decor - toate acestea pot deveni opțiuni suplimentare, deoarece este foarte posibil ca „tortul pentru ceai” preferat al unui client să se descurce fără el!
✔ Schimbați ambalajul. Acest lucru este valabil nu numai pentru cutiile frumoase pentru prăjituri cu o fereastră transparentă și panglici din satin, ci și pentru site-ul dvs. web sau contul dvs. de Instagram. Un portofoliu frumos conceput este un pas către succes și o oportunitate de a vă vinde serviciile la un preț mai mare.
✔ Creșteți prețurile treptat. Cum este treptat? Norma este considerată a fi de 15-20% pe an, este mai bine, desigur, să o faceți în câteva etape, pentru a nu fi vizibil atât de mult
Și cel mai important - atunci când creșteți prețurile, amintiți-vă că nu întotdeauna este vorba despre preț!